Ondernemend de zorg vooruithelpen.

In opleiding tot huisarts en docent bij Lead Healthcare. Voor de meesten veel te druk, maar niet voor Wesley. Goede energie en enthousiasme. Dat haalt hij uit zijn begeleiding van jonge artsen. Ermee stoppen als hij volleerd huisarts is geworden? Geen denken aan. Wesley zou het liefst naast intervisie-avonden ook nog onderwijs geven. Wesley vertelt zijn verhaal.

Behulpzaam en sociaal. Zo omschrijft mijn omgeving mij. Die twee kwaliteiten waren vroeger eigenlijk al een voorbode dat ik iets in de zorg zou gaan doen. Ik was altijd al geïnteresseerd in iemands persoonlijke verhaal. Mijn omgeving kon altijd bij mij terecht. Ik ben een luisterend oor voor mensen. 

Ik wil graag een brede blik op het vak behouden. Op persoonlijk vlak heb ik ook een brede interesse. Het eerste contact met patiënten als huisarts trok mij aan. Kijken naar de persoon in plaats van alleen naar het ziektebeeld. Na twijfelen tussen specialist ouderengeneeskunde en huisarts gaf de brede doelgroep de doorslag. Ik word huisarts. Nu zit ik alweer in mijn tweede jaar van mijn specialisatie. Over twee jaar mag ik mezelf huisarts noemen. 

Zelfverzekerder door intervisie-avonden

Ongeveer een jaar ben ik intervisiecoach bij Lead Healthcare. Jonge artsen hebben snel het gevoel dat ze de enige zijn met een bepaald probleem. Ze hebben het gevoel dat het aan hun ligt en worden onzeker. Samen met andere ervaren artsen laat ik ze inzien dat iedereen tegen deze uitdagingen aanloopt. Op deze manier wil ik de artsen een veilig gevoel geven. Een welkome afwisseling in de medische wereld die vaak als hard wordt ervaren. 

Aan casusbesprekingen doen we niet tijdens de intervisie-avonden. Als onze artsen daarover beginnen vraag ik: “Is de zaak met de patiënt goed afgehandeld? Mooi, dan wil ik nu weten hoe het met de arts gaat.” Dat is vaak even slikken. Maar daar leren ze het meeste van. Hoe ervaar jij het als arts en waar loop je tegenaan. Dat staat centraal tijdens de intervisie-avonden. Als arts cijfer je jezelf snel weg, alles draait om de patiënt. Tijdens deze avonden draaien wij het om. Ik heb een signalerende functie voor ongehoorde artsen.

Van invaller naar vast 

Of ik een keer kon bijspringen. Bart stuurde mij een appje. Na die ene keer ben ik niet meer weggegaan. De positieve energie en het persoonlijke contact binnen Lead Healthcare past bij mij. Ik zorg dat de artsen zich gehoord voelen en ik word tegelijkertijd zelf ook gehoord. Lead Healthcare is geen massaal bedrijf waarbij je een nummer bent.  

 Jij kent iedereen en zij kennen jou. Van de managers tot iedereen op kantoor. Bij Lead Healthcare ben ik op mijn plek. Ik hoop nog meer jonge artsen te  motiveren en te helpen groeien. Daar doe ik het voor. 

“Als arts cijfer je jezelf snel weg, alles draait om de patiënt. Tijdens onze avonden draaien wij het om.”

Andere succes verhalen van zorgverleners

Slide 1 of 5
Bekijk alle verhalen