Lead Healthcare trotse hoofdsponsor Hart Nodig
Lead Healthcare is de komende 3 jaar hoofdsponsor van de nieuwe stichting Hart Nodig. Hart Nodig is opgericht door Joost Speelman en Christine Ros met het doel om waardering te tonen aan zorgverleners, en de zorg op een positieve manier onder de aandacht te brengen bij jongeren. Dit jaar gebeurt dat tijdens de Dag van de Zorg op 12 mei, onder de titel van Ik Heb Je Hart Nodig.
Hét feest van waardering
Op 12 mei vieren we al jaren de Dag van de Zorg. Zorgverleners worden vaak bedankt met een bloemetje of een boekenbon, tot Joost Speelman werd gevraagd om een paar nummers non-profit te spelen in een ziekenhuis. Na afloop zag hij in dat de waardering voor zorgverleners groter kan en mag. ‘Net zo groots als de zorg is. Net zo groots als de inzet van alle zorgverleners en net zo groot als de dank van iedereen die minuut in, minuut uit, geholpen wordt’, aldus Speelman. Zodoende is er een bijzonder programma samengesteld op 12 mei, onder de titel van Ik Heb Je Hart Nodig, waarbij voor het eerst de Dag van de Zorg groots, landelijk, feestelijk en inspirerend op de kaart wordt gezet.
Ik Heb Je Hart Nodig
Op 12 mei start de dag met een online gastles voor basisscholen van Olympisch Kampioen schaatsen Jochem Uytdehaage en Youp van ’t Hek over de noodzaak en waarde van goede zorg. Vervolgens zal een rijdend podium – een bus beschilderd door wereldberoemde kunstenaar Peter Riezebos - langs verschillende zorginstellingen in Nederland gaan. Overal wordt muzikaal uitgepakt met bijzondere artiesten aan boord. Het gezelschap gaat onder andere langs het UMC, maar ook langs het Papageno Huis van Jaap van Zweden, hét boegbeeld van muzikale zorg. De dag eindigt met een groot slotconcert in Harderwijk, met een bijzondere line-up: Roel van Velzen, MEAU, Michael Prins en Anna Rune en natuurlijk ook Speelman & Speelman. Meer informatie is te vinden op de website https://ikhebjehartnodig.nl.
Jongeren inspireren en motiveren voor de zorg
Lead Healthcare zet zich in voor meer werkgeluk in de zorg. De arbeidsmarkt wordt echter steeds krapper, wat in de toekomst tot een groot tekort aan zorgverleners kan leiden. Dat Speelman en Ros zich met Ik Heb Je Hart Nodig ook richten op jongeren is dan ook de reden waarom Lead Healthcare graag haar naam aan het event en de stichting verbindt. CEO en oprichter David van Hartskamp legt uit: ‘Jongeren vormen onze toekomst, dat geldt net zo hard voor de zorg. Door hen nu al op deze bijzondere manier kennis te laten maken met het vak, kun je ze inspireren en motiveren om iets met de zorg te gaan doen.’ Van Hartskamp heeft besloten zich vast te leggen als hoofdsponsor voor de komende drie jaar, zodat het initiatief een duurzame start heeft.