World-class Workplace | 17 jaar ervaring | 1000+ zorgprofessionals
World-class Workplace | 17 jaar ervaring | 1000+ zorgprofessionals

Corinne was postbode, nu is ze apothekersassistente. Rond haar 48ste kwam ze bij Lead Healthcare. Voor Corinne voelde het vanaf moment één als thuiskomen. Ze draait haar hand niet om voor geïrriteerde mensen of een andere uitdaging. Je kan wel zeggen dat Corinne een geboren apothekersassistente is. Met haar frisse blik en oog voor detail laat ze apotheken altijd nét een beetje beter achter. Geen wonder dat ze na elke werkdag uitgebreid bedankt wordt door opdrachtgevers. Corinne neemt ons mee in haar verhaal.

Als klein meisje wilde ik al in de zorg werken. Zogezegd, zo gedaan. Na de middelbare school begon ik aan de opleiding verpleegkundige psychiatrie. Al snel bleek ik te jong én speels. Ik nam alles mee naar huis. Daarom besloot ik het over een hele andere boeg te gooien. De 17 jaar die volgde werkte ik als postbode. Toch heb ik mijn passie voor de zorg nooit losgelaten. Toen mijn oma overleed en mij een klein bedrag naliet, wist ik meteen waarvoor ik het zou gebruiken.

Apotheken een beetje beter achterlaten 

Wat voor apothekersassistente ik ben? Een bevlogen apothekersassistente met veel aandacht voor mijn werk. Laat de structuur maar aan mij over. Met mijn frisse blik en oog voor detail laat ik de apotheken altijd nét een beetje beter achter. Collega’s zijn heel dankbaar. Aan het einde van mijn werkdag word ik altijd bedankt. Dat maakt mijn werk extra bijzonder. 

Achter de balie ben ik helemaal op mijn plek. Het klinkt misschien gek, maar ik krijg energie van chagrijnige of boze mensen. Ook daar heb je helaas mee te maken in de apotheek. Komt iemand boos binnen? Dan zorg ik dat diegene weer tevreden de deur uit gaat. Dat geeft mij voldoening. Je moet je kunnen verplaatsen in mensen. Het gaat wel over hun gezondheid en medicijnen. Stel je krijgt te horen dat je medicijn er niet is of je voortaan een ander merk krijgt. Dat is frustrerend en aan de balie ben jij de eerste persoon waar ze die frustratie kunnen uiten. Met een hoop begrip en rustig uitleggen kom ik een heel eind.    

Multitasken is topsport  

Ze zeggen wel eens dat werken in de zorg net topsport is. Niets is minder waar. In de apotheek is dit vooral in de middag van toepassing, dan is het topdrukte. Met de lange wachtrijen heb je beperkt tijd voor de patiënt. Voor mij is het een sport om mensen zo snel mogelijk én zo goed mogelijk te helpen. Hoe ik dat doe? Ik heb zo mijn maniertjes. Tijdens het typen van een recept geef ik vast de uitleg. Als ik daarna terugkom met het medicijn vraag ik of alles duidelijk is. Multitasken is key.  

En als het echt druk is, bewaar ik gewoon de rust. Het heeft geen zin om te stressen. Elk recept moet met aandacht verwerkt worden. Ik word er niet warm of koud van als mensen lang moeten wachten. Als het maar goed gebeurt.  

Een creatieve duizendpoot  

Elke dag in de apotheek is weer anders. Daardoor vliegen de dagen voorbij, maar het zorgt ook voor veel indrukken. In de auto naar huis vind ik het heerlijk om mijn hoofd leeg te maken. Even je verstand op nul met de radio op de achtergrond 

Niet alleen in de auto kom ik tot rust. Ik vind mijn ontspanning vooral in haken. Van creaties voor aan de muur tot sjaals. Binnenkort geef ik bij Lead Healthcare een workshop haken aan mijn collega’s. Ik kan niet wachten om mijn collega’s de beginselen van mijn uitlaatklep te leren. Mensen denken vaak dat ik bij Lead Healthcare geen vaste collega’s heb. Daar denk ik heel anders over. Ik zie ze misschien niet elke dag, maar toch vormen we een hechte groep. Met een groepsapp en diverse uitjes bouw je toch een band op. 

Terug van weggeweest   

Ik tikte inmiddels bijna de 50 jaar aan en werd op sommige plekken vanwege mijn leeftijd afgewezen. Online zag ik Lead Healthcare voorbijkomen. Ik besloot de stoute schoenen aan te trekken en te solliciteren. Ik had gelijk een klik en voordat ik het wist was ik aangenomen. De eerste weken voelde als een bevrijding. Op mijn vorige werk ging het niet goed met de apotheek. Die stress nam ik mee naar huis. Bij Lead Healthcare werk ik bijna elke dag in een andere apotheek, waardoor ik niet alles mee naar huis neem. Daarmee viel er een last van mijn schouders af.  

Ondanks dat het zo goed beviel begon het toch weer te kriebelen om vast bij één apotheek te gaan werken. Ik gaf toe aan deze kriebels, maar na een halfjaar kwam alle stress weer terug en waren de verwachtingen torenhoog. Ik belde Lead Healthcare op: “Mag ik alsjeblieft terugkomen?”. Ik werd met open armen ontvangen. Het is alsof ik nooit ben weggeweest. Achteraf ben ik toch blij dat ik er even tussenuit ben geweest. Want nu weet ik het zeker: ik wil nooit meer weg bij Lead Healthcare.  

Niet alleen mijn collega’s zijn geweldig, maar ook Lead Healthcare als werkgever. Hun mindset? ‘Als de assistent gelukkig is, levert ze betere zorg’. En dat is echt zo. Ik heb altijd het gevoel dat ik op nummer één sta.  

“Ik help mensen graag zo snel én zo goed mogelijk.”

Andere succes verhalen van zorgverleners

Slide 1 of 5
Bekijk alle ervaringen