World-class Workplace | 17 jaar ervaring | 1000+ zorgprofessionals
World-class Workplace | 17 jaar ervaring | 1000+ zorgprofessionals

Modjgan behoorde tot één van de eerste vijf apothekersassistenten van Lead Healthcare. Na zes jaar besloot ze toch te kiezen voor meer vastigheid in één ziekenhuis. Totdat het weer begon te kriebelen. Haar behoefte aan diversiteit en uitdaging werd steeds groter. Modjgan besloot terug te keren bij Lead Healthcare en dat bleek de beste keuze. Ondanks de enorme groei van Lead Healthcare in haar afwezigheid, voelde het als thuiskomen. Modjgan vertelt over haar ervaring.

Als klein meisje wilde ik verpleegkundige worden. Op mijn vijftiende vroeg ik me af wat het werk van een verpleegkundige precies inhoudt. In mijn beleving voorzagen ze mensen van medicatie. Niks was minder waar. Daar kwam ik achter tijdens een week meelopen met een verpleegkundige. Tijdens een open dag van de opleiding apothekersassistent viel alles op z’n plek. Dit was wat ik voor ogen had van kleins af aan. 

Sinds 2002 mag ik mezelf apothekersassistent noemen. Voordat ik de eerste keer bij Lead Healthcare begon, heb ik veel klinische ervaring opgedaan in het ziekenhuis. Van het voorbereiden van een chemo tot ontslaggesprekken met patiënten. Zo kwam ik erachter dat ik het liefst in een ziekenhuis werk. Elke dag is anders waardoor je jezelf blijft ontwikkelen. Toch was ik toe aan een volgende stap. Steeds weer werd mij een nieuwe functie beloofd en werd deze stap ook weer uitgesteld. Ik realiseerde me dat ik kon wachten tot ik een ons woog. Zo kwam ik bij Lead Healthcare uit. Er waren toen nog maar vier andere apothekersassistenten in dienst, maar ze hadden een plan en dat trok mij aan. 

Niet op mijn mondje gevallen 

Wat ik belangrijk vind aan een werkgever? Dat er naar mij geluisterd wordt. Ik ben niet op mijn mondje gevallen en ik geef aan waar ik behoefte aan heb. Bij Lead Healthcare hoef ik niet op mijn tong te bijten. Hierdoor moeten nieuwe collega’s vaak aan mij wennen in het begin. Ik ben recht voor z’n raap. Bij een nieuwe opdracht bekijk ik de apotheek met een frisse blik. Als ik verbeterpunten zie, meld ik dat gelijk. In het begin zien ze dat als kritiek, maar na een week krijg ik vaak te horen dat ze deze eigenschap juist waarderen. Er wordt dan veel gebruik gemaakt van mijn eerlijke advies en nauwkeurigheid. Eigenlijk haal ik energie uit al mijn werkzaamheden. Er is geen één taak waar ik niet van geniet. De liefde voor het vak ervaar ik elke dag opnieuw.  

De kracht van Lead Healthcare 

Toen ik begon bij Lead Healthcare voelde het als een hecht gezin. Nu is het uitgegroeid tot één grote familie. Ik vind het bijzonder dat ze zo gegroeid zijn, maar de zorgverleners nooit uit het oog verloren zijn. Groei van een bedrijf maakt het soms onpersoonlijk, maar bij Lead Healthcare niet. Ze geven echt om mij. De groei heeft eigenlijk alleen maar voordelen gehad. Je kan nu bijvoorbeeld veel meer voorkeuren aangeven. Een poliklinische apotheek en hele korte opdrachten zijn niks voor mij. Dat hoef ik maar te zeggen en ze houden er rekening mee. Zo zetten ze de juiste mensen op de juiste plek. 

Bij Lead Healthcare is het geven en nemen. In het begin vond ik mijn reisafstand te lang. Ze gingen meteen op zoek naar een manier om het prettig te maken. Ik mocht af en toe in de buurt slapen. Ze doen altijd hun best voor je, dat waardeer ik enorm.  

Eerst was er één teammanager voor iedereen. Nu heeft elke regio een eigen teammanager waarbij je altijd terecht kan. Het contact is persoonlijk en prettig. Bij Lead Healthcare voel ik mij geen werknemer, maar gewoon Modjgan.

“Bij Lead Healthcare voel ik mij geen werknemer, maar gewoon Modjgan.”

Andere succes verhalen van zorgverleners

Slide 1 of 5
Bekijk alle ervaringen