World-class Workplace | 17 jaar ervaring | 1000+ zorgprofessionals
World-class Workplace | 17 jaar ervaring | 1000+ zorgprofessionals

Door Silvi haar familie werd haar passie voor geneesmiddelen getriggerd. Silvi begon negen jaar geleden als apothekersassistente bij Lead Healthcare. Ze had nooit gedacht de apotheek los te laten, totdat ze erachter kwam dat ze maar één ding wilde: groeien. Binnen of buiten de apotheek. Zo gezegd, zo gedaan. Ze werd teammanager en nu is ze accountmanager. Afgelopen jaren was Silvi niet alleen getuige van haar eigen groei, maar ook van de groei die Lead Healthcare doormaakte. Silvi vertelt haar verhaal.

Mijn tante en nichtje waren beide apothekersassistente. Met eigen ogen zag ik hun enthousiasme voor geneesmiddelen en dan voornamelijk het bereiden. Ik was altijd al geïnteresseerd in scheikunde. Toendertijd bereidde je namelijk als apothekersassistent ook nog veel geneesmiddelen. Dat is door de jaren heen veranderd. Een mooie ontwikkeling, maar persoonlijk vind ik dat jammer. Want juist dat vond ik de charme van het vak. Toen ik negen jaar geleden bij Lead Healthcare begon als apothekersassistente merkte ik na 2,5 jaar dat ik verder wilde groeien.  

In het begin hadden we bij Lead Healthcare ‘people managers’. Deze waren niet op de werkvloer en daar liep onder andere ik, als zorgprofessional, tegenaan. Zo werd het idee voor teammanager geboren. Mensen die zelf het vak uitvoeren én zorgprofessionals begeleiden. Dat klonk mij ook als muziek in de oren. Zo kon ik het beste van twee werelden combineren: de apotheek én een nieuwe uitdaging.  

Ik heb het nog nooit gedaan, maar denk dat ik het wel kan 
Met deze zin begon ik mijn sollicitatiebrief. Gelukkig geloofden zij ook in mij. Dat is inmiddels 5,5 jaar geleden. Mijn rol? Verbinding creëren. Als teammanager was ik de schakel tussen het kantoor en de zorgprofessionals. Sociaal, creatief en een luisterend oor. Zo zou ik mezelf als teammanager omschrijven. Ik kan snel schakelen en dat was nodig. Binnen no-time had ik de meeste obstakels opgelost. Maar niet alles, want ik stimuleer de zorgprofessionals altijd om het zelf te doen.  

De combi van de afwisseling en de vrijheid van deze functie gaf mij de juiste werk-prive balans. Twee dagen in de apotheek, twee dagen op pad voor gesprekken met mijn team. Toch begon het na een aantal jaar weer te kriebelen. Wat zou een logische volgende stap zijn? Hoe kan ik nog groeien? Ik was inmiddels van Lead Healthcare als organisatie gaan houden, maar zag daar geen mogelijkheid meer om te groeien. Maar niets bleek minder waar. 

Weer een nieuwe uitdaging 
Ik heb genoten van alle jaren in de apotheek. Daarom vond ik het spannend om een stukje van de apotheek los te laten, maar het gaf me energie. Overigens heb ik de apotheek nooit helemaal losgelaten. Met een man als apotheker, krijg ik alsnog alle ontwikkelingen op dit gebied mee. En dat vind ik stiekem toch wel heel leuk.  

Ik wilde groeien, maar dan wel binnen Lead Healthcare. Gewoon omdat ik me daar thuis voel. Juist op dat moment had intern een verschuiving plaatsgevonden en zochten ze een nieuwe accountmanager. Ik gaf aan dat ik hier interesse in had en ben gelijk met ze in gesprek gegaan. Toen zij op hun beurt aangaven dat ze mij voor de functie wilde hebben kon ik mijn geluk niet op. Nu ben ik sinds kort accountmanager bij Lead Healthcare! Als accountmanager ben ik de schakel tussen de opdrachtgevers en zorgprofessionals. Voor zowel de opdrachtgever als zorgprofessional is het waardevol dat ik ook bekend ben met de andere kant van de medaille. Ik ben niet nieuw bij de organisatie of het vak, enkel in de functie. 

Jong van geest 
Mijn nieuwe functie geeft me frisse energie, ook om privé weer dingen op te pakken. Zo heb ik mijn cursus Italiaans weer opgepakt en heb ik weer tijd om meer te bakken. Zo ben ik toch nog veel bezig met bereiden, maar dan in de keuken in plaats van de apotheek. 

Waarom ik me zo thuis voel bij Lead Healthcare? Het voelde op dag één als een warm bad en dat gevoel is nooit weggegaan. Het is een sociale organisatie en dat past mij me. Daarnaast is er geen sprake van hiërarchie. Iedereen is jong van geest en staat altijd open voor nieuwe ideeën. Maar het allerbelangrijkste voor mij? Ze geloven in me en hebben dit altijd gedaan! 

Andere succes verhalen van zorgverleners

Slide 1 of 5
Bekijk alle ervaringen